Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

22
Hey Harry, ik heb ook de Pilips respironics system one.
Zoals aangegeven: met mijn zelfbouw batterij heb ik ondanks het ontbreken van stroom 3 hele nachten en inclusief het opladen van mijn iPhone en de samsung van mijn partner door diezelfde batterij gewoon zonder problemen MET bevochtiger van mijn CPAP kunnen genieten in de jungle.
Let op als je voor een powerbank gaat: het opgegeven amperage is vaak gebaseerd op de 5V van een USB en de usb kan vaak max 2A aan. Dit is niet voor jou van toepassing, de Philips draait op 12V en gebruikt volgens de technische specificaties max 4,5 A.

Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

23
Hi Fons,

Dank voor je antwoord! Ik heb totaal geen verstand van technische zaken en vandaar dat ik hier hulp voor zoek. Ik zoek een betaalbare oplossing, waarbij ik niet hele rare dingen hoef te doen (jouw oplossing vind ik prachtig, maar moet ik niet aan beginnen). Hoeft bij mij ook niet te dienen als een oplossing voor meerdere nachten, maar als een uitwijkmogelijkheid hier en daar. Ik zit bijvoorbeeld te kijken naar een Patona (zie http://www.batts.nl/nl/patona-16000-mah ... rbank.html ). Zou dit, naar jouw mening een mogelijkheid zijn, of raad je andere oplossingen aan? Hoor het graag even.

Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

24
Hallo HarryV en anderen. Excuus voorhet niet reageren. Ik lig na een motor ongeluk in een revalidatie kliniek en heb mijn laptop niet bijde hand. Ditberichtje heb k met wat moeite viamijn iphone opgesteld. Ik hoop over een paar weken weer zonder morfine berichtjes te kunnen beantwoorden. Dus svp even geduld
M. Vr. Gr. Fons

Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

29
Ik heb zelf veel ervaring met lipo's doordat ik met radiografische auto's bezig houd.
Er zitten toch wel gevaren aan het gebruik van dit type accu's.
Als het fout gaat met een lipo dan gaat het ook goed fout. Grote steekvlammen! Het gaat vooral fout bij laden en ontladen. Doe dit altijd in een brandzak (lipobag) of een metalen doos. Dan kunnen de vlammen de omgeving niet is brand steken. Voor het laden moet je een goede lipolader gebruiken en niet een aangepaste laptop adapter.
Ik wil iedereen even waarschuwen voor het knutselen aan dit type accu's. Niet doen zonder dat je hier verstand van hebt. En een lipo accu naast mijn bed in de slaapkamer???? Nee niet doen. Veels te gevaarlijk. Lipo's bewaar je in een afgesloten ruimte en bij voorkeur niet in huis

Lipo=lithium Polymeer accu

Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

30
Ja ik zag al een paar goedkope powerbanks, maar na het drama met de hema die ze moest terugroepen trap ik er niet meer in. Beter koop ik een duurdere maar veilige van Europese bodem. Heb al een beetje rondgekeken en zag op http://www.powerladers.nl/webshop/power ... or-tablet/ een aantal van echte merken.

Nu weet ik alleen niet wat de verschillen zijn behalve het verschil in mAh capaciteit. Iemand misschien een tip welke power bank qua prijs/kwaliteit beste is?

Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

33
In het meest recente apneumagazine wordt een batterij vermeld die geschikt zou zijn voor cpap. De Yanec Slimline Externe Batterij. Maar die levert 16 tot 19 Volt. In de briefwisseling hieronder schrijft bprosman dat een accu 12 Volt moet leveren. Dus de Yanec is toch niet geschikt?
Philips Dreamstation 2 (4-5 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm
Resmed 9 (3-2 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm

Re: Een Doe-het-zelf CPAP batterij

34
16 Volt is inderdaad te hoog voor een CPAP die op 12V werkt, je zou de spanning dan nog moeten converteren naar 12V met een zgn DC-DC omvormer.
Ik vond zelf deze powerbank: https://www.solarpowersupply.nl/product ... fepower-a2
Deze heeft een stopcontact. Je hebt dan wel wat verlies door de adapter van de CPAP maar ik denk dat deze powerbank wel 1-2 nachten een cpap moet kunnen laten draaien bij zuinige instellingen. Als ik hem aanschaf zal ik de ervaring hier delen.