Meer CSAS door vaste druk?

1
Ik heb alleen CSAS sinds de druk op 7 jan. ingesteld is op een vaste druk van 9 hPa.
Hoe dat vroeger was met variabele druk moet ik nog uitzoeken.
AHI 29- 55.

Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Meer CSAS door vaste druk?

2
Beste,

Een hoge CPAP/EPAP kan wel degelijk je csas verergeren en zelfs csas initiëren. Of dat bij jou zo is, zal uitgezocht moeten worden tijdens een PSG. Doormiddel van een autotitratie kan dan bekeken worden bij welke druk je csas het laagste is. Ik vermoed dat ne ook een overlap hebt met OSAS omdat je behandelaar jouw CPAP op 10 heeft gezet met een reden. CPAP van 10 wordt veelal voorgeschreven bij mensen die Osas hebben. Indien je een overlap hebt is het vaak moeilijk welke je gaat behandelen, de osas of de csas. Meestal behandel je dan de aandoening die de meeste klachten geeft en tijdens de slaap het meest naar de voorgrond treed. Hoe hoog is je BMI? Is er ook osas geconstateerd bij jou?
S6

Re: Meer CSAS door vaste druk?

3
Door Vivisol is mijn druk afgelopen teruggezet naar 6,5 omdat ze vinden, dat ik veel CSAS heb en de druk van 9,5 de oorzaak kan zijn. Eind februari terugkomen voor controle.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Meer CSAS door vaste druk?

4
Hallo piet,

Weet je wat de AHi was voordat je met een cpap sliep, eerste slaaponderzoek ?
Wat was de verhouding tussen centraal en obstructief toen ?

Bij je volgende bezoek ook eens laten kijken naar het percentage Cheyne Stokes ademhaling.(deze worden vaak als centraal gescored door de cpap)

Ben benieuwd naar de bevindingen tijdens je volgende bezoek

Re: Meer CSAS door vaste druk?

5
harks37 schreef:Hallo piet,

Weet je wat de AHi was voordat je met een cpap sliep, eerste slaaponderzoek ?
Wat was de verhouding tussen centraal en obstructief toen ?

Bij je volgende bezoek ook eens laten kijken naar het percentage Cheyne Stokes ademhaling.(deze worden vaak als centraal gescored door de cpap)

Ben benieuwd naar de bevindingen tijdens je volgende bezoek
Ik ben begonnen met dezelfde AHI, als ik nu heb, 24 stops, ik weet niet meer, of dat ooit is gezakt.
Maar AHI is niet zalig makend. Heb inmiddels 3 slaaponderzoeken achter de rug in 3,5 jaar tijd.

Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.