Mijn sleeve operatie

1
Hallo,

Weer terug van even weg geweest. Had gewoon niet erg veel tijd om hier door te brengen.
In mijn vorige bericht liet ik weten dat ik een operatie onderging om gewicht kwijt te raken.
Inmiddels in de operatie gedaan en gelukt. Ik ben de trotse eigenaresse van een sleeve. Afgelopen dinsdag was voor mij de dag. Het is nu zaterdag en het gaat prima met me. Ik heb nog wel het een en ander aan pijn en ongemakken, maar ondanks dat gaat het enorm goed.
Via het forum wil ik jullie een beetje op de hoogte houden over mijn gewichtsverlies, en of dat invloed gaat hebben op mijn apneu. Want uiteindelijk is dat de rede dat ik voor zo'n operatie heb gekozen.

Ik heb de reactie's bij mijn vorige bericht door gelezen, en vind het heel knap dat je met behulp van goede voeding erg veel kan afvallen. Mij is dat helaas niet gelukt. Ik bleef maar afvallen en weer aankomen en weer afvallen en weer aankomen. Mijn lijnpogingen zijn te veel om op te noemen. De diëten die ik heb gevolgd zijn ontelbaar. Heb echt respect voor mensen bij wie het wel lukt.

Voor mij persoonlijk is de sleeve een goede oplossing. Ik at soms wel 8 keer per dag, en dat varieerde van gezond tot minder gezond. Ook at ik heel erg veel, 2 keer zoveel wat een gezond mens eet. Dat was vooral na 13 uur. Omdat ik dan soms zo moe werd. en omdat ik gewoon ook een gezin heb moest ik wel op me benen blijven staan. Mijn lichaam riep constant om eten. En daardoor ben ik veelste dik geworden. Me bmi was 40.1

Nu ben ik op weg naar een gezonder leven. Hopelijk zonder slaap apneu's.
Mijn doel is om over 1 jaar weer een slaap test te laten doen. om te kijken of de operatie effect heeft op mijn osas.

Hou jullie op de hoogte.

Willen jullie meer informatie, of me dagelijkse belevingen volgen.
Ik heb een blog op Facebook.

www.facebook.nl/jeanysleeve

Re: Mijn sleeve operatie

2
Jeany succes met het afvallen he'.
Hopelijk gaat dit voor jou op een zo goed mogelijke manier.
Zal je blog eens bezoeken.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Mijn sleeve operatie

3
Welkom terug Jeany

Super van je dat je ons op de hoogte houdt. Ik heb je blog gevolgd en blijf dat doen. Heel interessant en voor velen hier een goede hulp. Succes op je weg naar een gezond gewicht en hopelijk een apneuvrij leven.

Groetjes, Thea

Re: Mijn sleeve operatie

4
Hi Jeany, hopelijk vliegen de kilo's er nu af en blijven ze ook eraf [bigsmile]

Mijn vrouw heeft ook een GBP ondergaan en zij is circa 30 kg afgevallen, maar nu stabiliseert het. Ik ken in onze omgeving ook anderen die dit hebben ondergaan en die zijn nog veel meer afgevallen. Kleine beetjes eten en vaker. Uit eten gaan betekent vaak het vooraf en het toetje overslaan. Maar resultaat zul je zeker bemerken.

Succes en sterkte.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Mijn sleeve operatie

5
Hallo,

ik bemerk het resultaat nu al. Ik ben in 3 weken tijd 8 kilo kwijt geraakt. Daar ben ik heel erg blij mee.
Heb vanmiddag een dutje gedaan op de bank, en volgens mijn kinderen snurk ik nog steeds enorm.
Dus ga er nog niet van uit dat me slaap apneu snel over is.

Hoop het wel natuurlijk.

Groetjes

Re: Mijn sleeve operatie

7
Hoi thea,

Ik slaap met een cpap. Liefkozen me vriend peppie genoemd.
En ik wil van peppie af. Omdat ik gewoon een gruwelijke hekel heb aan hem.
Mischien dat het gaat werken om gewicht kwijt te raken en voor ene deel van me slaap apnue af te komen.
Want uiteindelijk is me slaap apneu de rede waarvoor ik deze operatie heb ondergaan.
Ondertussen ben ik al 10 kilo kwijt. Maar kwa slapen merk ik totaal geen verschil. Slaap nu meer als voor de operatie. Maar dat ligt mischien aan de operatie enz.

Groetjes

Re: Mijn sleeve operatie

8
Hoi Jeany

Om echt effect op je apneu te hebben zullen er meer kilo's af moeten. Ik ga er tenminste van uit dat je BMI 35+ was anders was je niet in aanmerking gekomen voor operatie. Je narcose kan inderdaad nog lang nawerken in je slaappatroon. Bovendien is het geen kleine ingreep.

Omdat niet iedereen weet wat een Sleeve operatie inhoudt, toch een foto ter verduidelijking:

Afbeelding


Groetjes, Thea