Re: Pijn op mijn borst

21
Hoi Thea,
Vanmorgen alles ingeleverd en.....niets meer gehoord! Dus waarschijnlijk is het goed gegaan! Maandag de uitslag! !k laat het hier weten. Ben zelf ook heel benieuwd. AHI vannacht was 4.2 Elke nacht is anders bij mij......
Groetjes, Marianne

Re: Pijn op mijn borst

22
De beloofde update!!!! Vanmorgen de uitslag van mijn slaaponderzoek met CPAP gehad. Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld. Volgens mijn longarts was het een 'grensgeval'....AHI 10,4 (op mijn rug 16,4). zuurstofsaturatie 91,2% OD 10,0
Afgelopen nacht weer 2x benauwd wakker geworden...hartslag 115, hoofdpijn!
Longarts vindt het lastig. Moet 3 juli mijn kaartje laten uitlezen. Verder op 14 juli weer een uitgebreid longfunctieonderzoek om te kijken hoe het mijn longen gaat en daarna direct de afspraak met de longarts. Tot juli hopen dat het beter gaat.....
Verder was hij enthousiast om met hartrevalidatie te beginnen. Bewegen en afvallen! In mei de fietstest doen en dan zien we wel weer verder.....Ben ook nog steeds niet aan het werk en daar baal ik echt wel van.

Groet, Marianne

Re: Pijn op mijn borst

23
Marianne, met zulke ahi waarden en dat waarschijnlijk met gebruikvan de cpap vind ik persoonlijk dat je geen grensgeval bent.

Zolang jij last ondervindt van jouw Apneu is behandeling nodig.

Onder de vijf per uur is het streven en dat is het dus nog niet.

Sterkte de komende tijd met het sporten en afvallen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Pijn op mijn borst

24
Tja,Ruud, de longarts vindt het ook lastig! Ik ben heel trouw met de CPAP en vind zelf de AHI waarde aan de hoge kant....En heb er ook last van! Mijn astma speelt mij ook parten. Onduidelijk hoe het een het ander versterkt. Vandaar dat sporten en afvallen(10 kg) wel belangrijk is. Maar...ik heb zo weinig energie!! En ook nog eens poly-artrose. Lastig allemaal....
Soms weet ik het ook niet! Zou mij wel weer eens echt goed willen voelen.

Groet, Marianne

Re: Pijn op mijn borst

25
Hoi Marianne

Ik kan me dat jij je wel eens goed zou willen voelen. Het benauwd wakker worden 's nachts lijkt mij heel erg. Ik neem aan dat de hartrevalidatie de therapie rustig opbouwt zodat je niet hoeft te forceren. Ik hoor wel graag van je hoe dat traject verloopt. Hopelijk werkt het ook goed voor je benauwdheid en je AHI. Sterkte!

Groetjes, Thea

Re: Pijn op mijn borst

26
Hoi Thea,

Ik zal proberen je op de hoogte te houden. Hoop dat het allemaal wel rustig verloopt! Moet alleen eerst weer die fietstest doen. Bah! En....ben zeker niet van plan om ook maar iets te forceren! Het is het proberen waard.

Voorlopig ga ik eerst genieten van een vakantie naar Kreta! Uiteraard met mijn CPAP....Keurig aangemeld, verklaring van de longarts en een officieel document om mijn medicijnen te mogen meenemen. Wat een gedoe!
Helaas kan ik er dus 25 april niet bij zijn.

Groetjes, Marianne

Re: Pijn op mijn borst

28
Heerlijke rustige vakantie gehad! Gelukkig was er een goed plekje naast mijn bed voor mijn apparaat. Had zelfs geen verlengsnoer nodig. Eigenlijk ook best wel redelijk geslapen. Vanaf donderdag 3 dagen gewoon helemaal doorgeslapen. Wat een luxe is dat! Ik voelde mij gelijk veel meer uitgerust. Helaas afgelopen nacht weer benauwd geweest....zelfs een zeurderige pijn in mijn enkel. Een onregelmatige snelle hartslag en hoofdpijn. Gevolg.....de hele dag ongelooflijk moe! Ik ben er dus nog niet!
Opvallend bij mijn laatste slaapregistratie was dat mijn SPO2 al na 1 minuut liggen zakte van 96% naar 91%.... en tijdens de nacht verder zakte naar soms 84%. En dat met mijn CPAP!

Groet, Marianne