Re: Nieuw masker TAP PAP neusdoppen

21
Hoi Ingrid,

Ja, wilde je naam niet noemen om jou niet evt in verlegenheid te brengen ;-).

Uiteraard heb je gelijk v.w.b. ResMed, slip of the keyboard, moest zijn MedSupport, was echt in de war, hahaha.
Maar daar is bitje en evt neusdoppen los te koop, vandaar.

VitalAir heeft de set ook daar besteld en zoals gezegd fungeer ik als proefpersoon, ze willen weten hoelang ik er mee doe en zo.
Mocht ik tussentijds een nieuw bitje nodig hebben kan ik altijd besluiten deze zelf te kopen en krijg dan sowieso na 1 jaar weer een nieuwe set. Even zien hoelang het duurt, maar slijt snel met knarsen en schuren van tanden en kiezen.

En inderdaad, weet zeker dat een grote groep mensen heel gelukkig wordt met de TapPap, men moet het alleen weten en leren kennen.

Nogmaals bedankt voor de grote geste destijds, je hebt me enorm geholpen.

Gr,.
René

P.s.
Mijn vermoeidheid is overigens nog niet verbeterd helaas, vandaar dat ik een tijd ook niks heb gepost. Ik kreeg een notificatie dat iemand had gereageerd op het TapPap topic en dus even lezen en reageren.

Re: Nieuw masker TAP PAP neusdoppen

24
Hee, dat is wel een hele aparte ; een masker helemaal zonder banden begrijp ik ?? Ik heb dit topic indertijd gemist, en er ook in de tussentijd nooit over gehoord. Wat zijn de ervaringen hiermee ?
Is het bijvoorbeeld niet vervelend om de hele nacht iets in de mond te hebben ? En heeft het niet de nadelen van een bitje of beugel ? (Druk op je tanden) ?

Re: Nieuw masker TAP PAP neusdoppen

26
L33ntje schreef:Wat zijn de ervaringen hiermee ? Is het bijvoorbeeld niet vervelend om de hele nacht iets in de mond te hebben ? En heeft het niet de nadelen van een bitje of beugel ? (Druk op je tanden) ?
Ik was en ben er helemaal tevreden over, heeft voor mij gelijk een dubbelfunctie, allereerst geen banden, daar kon ik niet aan wennen. En in de 2e plaats beschermt het bitje mijn tanden aangezien ik nogal eens tandenknars. Daar had ik een bitje voor laten maken bij de tandarts, nu is dit dus voor mij mooi in 1 klap opgelost.
Masker ligt niet meer naast me in de nacht (dit gebeurde me met de banden wel dat ik hem in mijn slaap eraf rukte). Zit stevig op zijn plek nu en heb er geen last van.

Re: Nieuw masker TAP PAP neusdoppen

27
Wat mooi René dat jij daar na dat ik je aangaf dat dit masker bestond, er nu nog steeds zo goed mee slaapt. Krijg je hem nu gewoon via leverancier? Blijft het bitje wel lang heel?

Groet Ingrid.
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Nieuw masker TAP PAP neusdoppen

28
Hoi Ingrid,

Ja, ik krijg hem nu gewoon via mijn leverancier.
Het bitje was het zwakke punt van het geheel, sleet best snel en vervanging was hoognodig ;-).

Inmiddels is er een vernieuwd model bitje gemaakt volgens de leverancier, dus afwachten of deze inderdaad langer meegaat.

Gr.,
René.

Re: Nieuw masker TAP PAP neusdoppen

29
Ik heb ook dit masker besteld uit amerika als promo aanbieding(75 dollar ex verz en douane kosten) , wat een genot eindelijk eens niet wakker worden van een lekkend masker, ondanks de druk van 13, totaal geen lekage, wel wat fluitgeluid als er condens vormd waar ik altijd last van heb ondanks verwarmde slang. Wel even moeten wennen aan dat mond stukje maar verder een genot (voor je zover over genot kunt spreken met een masker). Ik hoop dat de leveranciers hier in nl gauw dit masker gaan importeren.
Al is de apneu nog zo snel de cpap achterhaald hem wel.