Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

121
Dat afwisselen zou ik juist niet prettig vinden... dan zou ik me meer bewust zijn van het masker... en als het ware steeds weer moeten wennen.
Ik kon ook merken met elke maskerwisseling dat mijn ahi eerst omhoog ging of heel erg ging schommelen om na een week op twee weer wat te dalen.

Mijn lijf reageert nog steeds erg 'hyper' op elk geluidje, beweging, verandering... Niet meer van die enorme schok of stuipaanvallen maar toch elke nacht nog wel een paar met daarbij van die knallen in mijn hoofd (exploding head syndroom). Ik ben blij dat ik nu weet wat het is... en dat het geen kwaad kan... maar het is nog wel een teken dat de stress nog niet uit mijn lijf is. Vraag me wel af of dat ooit weer normaal gaat worden.

Heb wel de indruk dat het met de DreamWear de goede kan op zou kunnen gaan. Voel me minder in mijn bewegingen beperkt en het masker roept geen nare associaties op.. en begint nu eindelijk te wennen. (Vooral nu ik ook nog iets op het lekken/blazen/fluiten heb gevonden).
Dus kan ook wat dat betreft de rust in mijn lijf terugkeren.
En dan hoop ik eindelijk eens wat langer dan 3 tot 5 uur te slapen.

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

122
@Nic: Zo zie je maar dat het voor iedereen verschillend is! Het afwisselen van masker maakt voor mijn AHI weinig uit, omdat die totaal niet stabiel is. Vliegt alle kanten op! Bovendien vind ik beide maskers prettig. Wel met jou eens dat de dreamwear de meeste bewegingsvrijheid geeft.
En dan voor jou idd hopen dat je wat meer uurtjes gaat slapen. Zul je je ook fitter gaan voelen. Ik ga op mijn eigen manier ook maar verder en hoop ook op wat meer uurtjes slaap!

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

123
Het is laat, ik weet het :( Maar toch even een update. Vandaag weer bij de neuroloog geweest. Met de 4 tabl Pramipexol toch weer pijn gekregen. Neuroloog wil nu dat ik met Pregabaline begin(75mg)ipv de Pramipexol. Vertelde wel dat slaperigheid een van de bijwerkingen is.....Gelukkig ga ik het 's avonds slikken :D
Misschien ga ik er beter van slapen. Verder een neurologisch PSG afgesproken, maar pas 7 april(was de eerste mogelijkheid). Uiteraard moet de CPAP mee....ik weet alleen (nog) niet hoe dat met de extra zuurstof moet. Duurt nog even, dus zal begin april even de afdeling bellen met mijn vragen. Gelukkig was de neuroloog het met mij eens om eens te kijken naar mijn slaapkwaliteit. Zelf ben ik nl nog steeds niet tevreden. Moet wel weer geduld hebben!!!!

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

125
@Nic: Krijg morgen de uitslag van diverse longonderzoeken. Nog steeds is niet alles duidelijk. Het uitgebreide PSG gaf wel aan dat mijn slaapkwaliteit nog best wel meeviel. De diepe slaap en de remslaap hadden wat meer mogen zijn...Maar ja. je kunt niet alles gelijk goed hebben.
Wel bleef mijn saturatie gemiddeld weer op 91% hangen en dat nog wel met extra zuurstof. Dus neuroloog en longarts wilden dit toch verder onderzoeken......En dat hoor ik dus morgen! Ben benieuwd, want de onderzoeken mbt mijn ademhalingsspieren gingen ronduit belabberd.
Dus vind het spannend......

Groet, Marianne