cpap in de caravan

1
Ik meen ergens een foto te hebben gezien van een caravan waarin een plankje was gemaakt voor een cpap. Onlangs hebben wij een caravan gekocht, een behoorlijk grote. Mijn man en ik maken beiden gebruik van een cpap. Aan één kant van het bed staat een nachtkastje maar aan de andere kant is geen ruimte. Mijn cpap staat nu op een broodplankje naast mijn kussen, maar dat bevalt me niet goed. Zijn er mensen die er een leuke oplossing voor gevonden hebben? Een cpap hoger dan je hoofd is toch ook niet prettig?

Re: cpap in de caravan

2
Hallo Drika,

Lang geleden dat ik een postje van jou heb gezien in dit forum.
Ik hoop dat het betekent dat het goed met je gaat.

Wat betreft een oplossing voor het gebruik van een cpap in de caravan, denk ik dat er best wel mogelijkheden zijn, maar dat dat afhankelijk is van de situatie'
Wij zijn jaren met een campertje rond getrokken. Voor het gebruik van mijn cpap was het wel noodzakelijk dat we 's avonds op een camping met een elektro aansluiting konden staan. Dat is altijd wel gelukt.
Vanwege de inrichting van onze camper sliepen we in de lengte richting op beide zitbanken. Er tussenin was het tafelblad geschoven op de hoogte van de onderzijde van de matras. Dat was voor ons de beste oplossing.

Misschien dat een handige kennis een heel geschikte oplossing kan bedenken gebaseerd op de mogelijkheden in jullie caravan.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: cpap in de caravan

3
Beste Coben, jazeker is dat lang geleden. Wat attent van je. Het gaat redelijk goed met mij. Maar met de cpap blijf ik een haat-liefde verhouding hebben. Haha. Nu weer in de caravan. Helaas is het niet mogelijk de bedden in de lengterichting te zetten. We reizen niet met dat ding, en hebben permanent elektriciteit. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die een cpap boven hun hoofd hebben geïnstalleerd.

Re: cpap in de caravan

5
Hallo Drika,

Ik heb een stacaravan en reis er dus ook niet mee. Heb dan hetzelfde probleem.

Mijn oplossing is, de cpap staat bij mij aan het voeteneinde van mijn bed.

Ik heb twee slangen aan elkaar gekoppeld en deze via twee slangenhengels aan mijn Masker gekoppeld.

Cpap aan en dan gauw naar het masker toe. Ik mis de smartstart wel bij mijn F&P Icon.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar