hoge bloeddruk en hoe zit dat met apneu behandeling?

1
Sinds een week ben ik met mijn Cpap gestart en ik vind het een succes. Nu vertelde mijn longarts dat mijn hoge bloeddruk (bovenwaarde 150, onderwaarde rond de 110) wel eens een stuk zou kunnen afnemen door de behandeling. Heeft iemand soortgelijke ervaring?

Overigens heb ik mijn bloeddruk voor een week moeten meten: s'morgens direct na het ontwaken was deze standaard hoger dan vlak voor ik ging slapen. Ik besef nu pas dat alleen dat al een indicator kan zijn voor een aneu.. Mijn huisarts deed er eigenlijk niets mee (paar weken voor mijn slaaponderzoek).

Re: hoge bloeddruk en hoe zit dat met apneu behandeling?

2
Deepsleep schreef:Sinds een week ben ik met mijn Cpap gestart en ik vind het een succes. Nu vertelde mijn longarts dat mijn hoge bloeddruk (bovenwaarde 150, onderwaarde rond de 110) wel eens een stuk zou kunnen afnemen door de behandeling. Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Ja, ik. Ik had een bloeddruk die standaard iets boven de 140/90 lag. Met betablokkers kwam die wat lager uit. Ongeveer een jaar nadat ik met de cpap begonnen ben zakte de bloeddruk (nog steeds met betablokkers) terug naar onder de 120/75. Ik ben toen met die pillen gestopt, waarna de bloeddruk natuurlijk weer iets omhoog ging.

Nu, acht jaar later, zit ik zonder pillen op 130/80 en het zakt nog steeds heel langzaam terug.
Ik heb dit forum verlaten.