Screening gastric bypass.

1
hallo,

Ook ik heb mij naar 25 jaar obesitas, vele afvalpogingen verder o.a. Adkins diëtist 2 stuks ,sportschool etc.
aangemeld voor een intake voor een gastric bypass.
Wat ik mankeer is : ernstige apneu ahi 43, heb nu 3 jaar therapie.
verder al jaren te hoge bloeddruk, ben pre diabetes, heb jicht, verder doorgezakte voeten, al jaren maagzuur.
verder een bmi van 39.
voor dit alles heb ik medicatie, nu is mijn vraag, kom je met apneu makkelijk door een screening heen?
Zijn er mensen hier die ondanks apneu een nee hebben gekregen, zo ja wat was hier de rede voor?

Re: Screening gastric bypass.

3
Mijn vrouw kreeg eerst een slaaptest, bleek geen apneu te hebben.

Een GB kan bijdragen tot een vermindering van apneu.

Het traject voor tijdens en nacontrole duurt bij mijn vrouw acht jaar.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Screening gastric bypass.

5
Hoi Maurice
MirandaT schreef:Ligt eraan waar je geholpen wordt. In Hengelo duurt het traject 2 jaar; een voortraject van ca. 6 maanden en nacontrole en bijeenkomsten na de ingreep 1,5 jaar. Apneu heeft geen invloed op de screening.
Dat is in iedere kliniek verschillend. Dat jouw apneu al 3 jaar behandeld is maakt wel degelijk een verschil!

Groetje, Thea

Re: Screening gastric bypass.

7
Hoi Maurice

Dat is hier inderdaad een maatstaf. De dochter van mijn vriendin kwam juist door haar zware apneu in aanmerking voor een GB. Zij is 70 KG afgevallen. Dat is meer dan ik weeg! Na het afvallen was zij ook van haar apneu af. Ze is nu al weer jaren netjes op haar gewicht. Ze heeft wel enkel cosmetische ingrepen moeten ondergaan vanwege overtollig vel.

Groetjes, Thea

Re: Screening gastric bypass.

9
Dat is inderdaad een klus om 40 KG af te vallen. Volgens mijn BMI moet ik nog 3 KG afvallen maar vanwege mijn lengte moet ik mijn tailleomvang meten en die is nu goed, al mag er van mij best nog een beetje af. Dat gebeurt nog steeds heel langzaam maar zeker door het sporten.

Groetjes, Thea

Re: Screening gastric bypass.

10
5 november heb ik mijn afspraak voor een screening. Laten we elkaar op de hoogte houden. Mijn AHI ligt lager, maar mijn BMI is dik boven de 40. Mijn broer heeft het anderhalf jaar eerder ondergaan en zit op -75 kilo. Mede zijn positieve weg en hernieuwde leven lus mijn revente diagnose apneu hebben mij doen besluiten ook te onderzoeken of het iets voor mij kan zijn

Re: Screening gastric bypass.

13
bprosman schreef:Van iemand die hier vroeger op het forum kwam (Thea welbekend) heb ik gehoord dat als er EN apneu in het spel is EN diabetes oid. het wel degelijk (positief) meetelt in het advies.

Groeten, Bram
Klopt als een zwerende vinger Bram :wink: Overigens was het er meer dan één.

Groetjes, Thea

Re: Screening gastric bypass.

15
Hoi Maurice

In onze kliniek en gelukkig in meerdere, een hele goede reden voor voorrang in het traject. Let wel: voor je echt in aanmerking komt voor een operatie, dien je ook het voortraject met goed gevolg te doorlopen. Kom maar, wij opereren je wel is echt niet aan de orde. Het is een serieuze screening en je dient aan alle voorwaarden te voldoen. Per kliniek is er een eigen invulling aan hun 'lifestyle' traject. Hier hebben apneupatiënten veelal voorrang. Informeer in jouw eigen omgeving waar dit ook zo is. Je huisarts kan hier informatie over geven. Mogelijk heeft hij/zij deze informatie niet meteen paraat maar kan deze informatie gemakkelijker opvragen dan jij.

Groetjes, Thea

Re: Screening gastric bypass.

18
Hoi!

Ik ben afgelopen week geweest en ga nu het traject van gesprekken, onderzoeken en voorlichtingen in. Mij is verteld dat als er verder geen bijzonderheden zijn, ik over ongeveer 3-4 maanden aan de beurt kan zijn voor een gastric bypass. Ik vind het nog steeds enorm spannend en een beetje eng, maar ik kan me ook wel verheugen op een lijf waarin ik me prettiger voel en hopelijk een Apneu wat vermindert.