Re: Apneu en angstdromen / angstaanvallen

42
Volgens mij zie jij aardig scherp waar de schoen wringt.
Ik denk dat als jij met wat hulp (en die hulp komt, lees ik) weer op de rails gezet wordt het treintje wel weer gaat rijden.
Succes er mee, maar ik vóel dat het je lukken gaat.

En voor de rest?
Ik verwijs naar het zinnetje onder mijn post.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Apneu en angstdromen / angstaanvallen

43
Menno,

Ik weet wel te benoemen wat het probleem is, en hoe dat (theoretisch) moet worden opgelost. Maar...,
tussen weten wat je moet doen, en het ook daadwerkelijk doen (de praktijk). Daar zit een wereld van
verschil tussen, dat zijn 2 totaal andere dimensies. Dat deel van de probleemstelling beheers ik nu dus
(nog) niet of onvoldoende. Daar zal ik alle hulp bij nodig hebben om dat te leren. Ik besef; dat zal een
proces / traject worden van horden en stoten, vallen en opstaan, maar ik zal het mij toch eigen moeten
gaan maken. Het is simpel: ik heb geen andere keus. in die zin dus: een nieuwe start, of te wel: René 2.0

M.v.g.

René.

Re: Apneu en angstdromen / angstaanvallen

44
Beste allemaal,

Wat volgens de psychiater mijn angstdromen en paniekaanvallen kan hebben versterkt is: slaapmedicatie.
Ik slik namelijk Zolpidem en dat kan leiden tot: psychoses, hallucinaties, wanen en slapeloosheid. Ben
deze nu aan het afbouwen en heb nu Olanzapine gekregen. Olanzapine is een atypisch antipsychoticum.
Slik nu 1 Zolpidem (i.p.v. 2) en 1 Olanzapine. Slaap nu wel rustiger.

M.v.g.

René.

Re: Apneu en angstdromen / angstaanvallen

45
Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Angsten, psychoses en wanen zijn niet fijn. Succes met af- en opbouwen van de medicatie.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP