Titanium brug

1
Al vele jaren lukte het mij niet om de cpap optimaal te gebruiken. Iedere keer liep de druk te hoog op waardoor het slapen niet lukte en het masker maar werd afgedaan. Daardoor heb ik de cpap bijna niet kunnen gebruiken. Echter in juni dit jaar werd er een titanium brug in mijn neus geplaatst waardoor de lucht van de cpap ongehinder kon binnen stromen. Nu een paar maanden verder kan ik constateren dat ik de cpap optimaal kan gebruiken. Een score van iets onder de 5 AHI en een gebruik van 100 procent. Ik merk niet niet eens dat ik het masker draag zo gemakkelijk stroomt de lucht naar binnen. Mijn leven is veranderd. Ik krijg weer energie en kwaliteit van leven is sterk verbeterd dankzij deze nieuwe techniek. In het MCA was ik de eerste die hier gebruik van kon maken. Mijn dank gaat uit naar mijn KNO arts dr. Kingma, MCA die bleef zoeken naar een goede oplossing en naar Totalcare die, ondanks dat ik in het verleden mijn cpap weinig kon gebruiken, mij bleef steunen. Het is geweldig dat dit knap stukje techniek zoveel kan veranderen in iemands leven. In november ga ik weer voor controle en dit keer met een zeer goed gevoel

Re: Titanium brug

2
Welkom terug Freerk

Het is inderdaad voor het eerst dat ik hierover hoor. Ben je bereid hier wat meer over uit te leggen of een link te plaatsen. Lijkt mij heel belangrijk voor degenen die al heel lang worstelen met het wennen. Je wil ze zo graag helpen maar met de middelen die wij hebben lukt het niet altijd.

Groetjes, Thea

Re: Titanium brug

3
Hi Freerk,

ook ik ben nieuwsgierig hoe zo Titanium brug eruit ziet en wat ik mij daar mee voor moet stellen.

Gr. Erwin

Re: Titanium brug

4
Mijn neus was bovenin te nauw waardoor de cpap de lucht niet kwijt kon met als logisch gevolg dat de druk in het masker te hoog werd. Het masker werd niet door mij verdragen en werd dan vaak in mijn slaap onbewust en soms bewust van mijn gezicht gerukt. Door de vrije toegang die er nu is stroomt de lucht heel gemakkelijk naar binnen. De kno arts heeft het probleem geconstateerd na het houden van mijn klachten en natuurlijk gezien op de scan. Het is vrij nieuwe techniek, de eerste in het MCA en wellicht in alle ziekenhuizen in deze regio. De techniek: We praten hier over de KURZ Breath implant a
Wengen. Het implataat wordt tussen 2 kraakbeen lagen geplaatst boven in de neus. Het bewerkstelligd een permanent herstel van een neusobstructie. Het verwijdt de neusklep. Het gaat hier over de Breath Implant a Wengen van Kurz oa uitgelegd op de site van http://www.atosmedical.nl

http://www.swissear.ch/EigeneEntwicklun ... fault.aspx