Wanneer minder hartkloppingen?

1
Ernstige hartkloppingen was hetgeen waarmee ik me in februari ziek meldde. Na hartfilm, holter- en bloedonderzoek bleek er niets vreemds aan de hand is. Dat de hartritmestoornis wordt veroorzaakt door een hoge bloeddruk en die, zo weet ik nu, komt waarschijnlijk van de apneu af en dat ik apneu heb weet ik sinds augustus.

Maar: nu word ik sinds augustus behandeld met de cpap. En ik voel me nog helemaal niet opknappen. De hartkloppingen zijn ook nog vaak en -zo lijkt het- soms weer meer aanwezig.

Wie had deze klachten ook en wanneer merkte je dat ze verminderden??

Re: Wanneer minder hartkloppingen?

2
Hellen1971 schreef:Wie had deze klachten ook en wanneer merkte je dat ze verminderden??
Ik had er zo af en toe last van dat ik met hartkloppingen wakker werd, waarschijnlijk na een lange apneu. Zodra de behandeling gestart is heb ik dat bijna nooit meer gehad, alleen die ene keer dat ik de druk iets te veel naar boven had bijgesteld. Dan moet je hart energie leveren om uit te ademen en dat is niet goed.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Wanneer minder hartkloppingen?

3
Ik had geen/ nauwelijks last van hartkloppingen maar wel elke nacht pijn in mijn borst/hartstreek en een soort ritmisch kloppend gesuis in mijn oor als ik me omdraaide in bed. Hoewel er voor dat laatste geen oorzaak werd gevonden hing het overduidelijk met mijn bloeddruk samen want de periode dat ik daar medicatie voor gebruikte ( en mijn bloeddruk lager was) had ik er geen last van.
Toen ik met de cpap begon werd de pijn op de borst eerst wat erger, toen ik daarover belde werd me uitgelegd dat dat kwam door een soort hyperventilatie door het moeizamere uitademen (door de druk) waar ik aan moest wennen. Sinds ik daar aan gewend ben is de pijn op mijn borst langzamerhand aan het verdwijnen. Mijn bloeddruk bleek vorige week met 15 a 20 punten te zijn gedaald ( Zo laag was die met de medicatie zelfs nooit) En ik nauwelijks meer last van het kloppende gesuis in mijn oren. En dat allemaal na één maand cpap gebruik. Ik vind het absoluut nog geen pretje, maar het resultaat stimuleert wel om door te gaan.

Re: Wanneer minder hartkloppingen?

4
Dat is fijn. Intussen vraag ik me nu af -en ik wacht op bericht van het slaapwaakcentrum- of die hartkloppingen in stand worden gehouden omdat weliswaar mijn apneu wordt behandeld, maar de PLMD nog niet

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk