Cruisevakantie

1
Over een poosje ga ik op cruisevakantie.
Heb het apparaat al een keer meegenomen op een vliegvakantie. Die verklaringen zijn bekend. Douane, Medisch en vliegmaatschappij.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het apparaat in de hut o.a. het water mag waarschijnlijk niet uit de kraan. Hoeveelheid water moet dat precies tot het merkje?

Re: Cruisevakantie

2
Een cruise!
Mooi man!
Water is geen probleem, hoor.
Cruiseschepen maken van zeewater zelf water met een verdamper.
Dat is zo schoon dat ze er mineralen e.d. aan toe moeten voegen.
Anders is het gedestilleerd water, hetgeen ongeschikt is voor consumptie.
Kern van het verhaal: rustig het kraanwater aan boord gebruiken.

Vul het bakje maar gewoon tot het max streepje.
Dan is het altijd goed.
Over de spanning hoef je je ook geen zorgen te maken.
Die is (op Europese schepen) gewoon 220 Volt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Cruisevakantie

4
Die bakjes zijn toch zo goed als waterdicht?
Ik kan uit ervaring melden dat als de boot zó erg slingert dat het water uit het bakje zou slingeren je sowieso niet meer slaapt.
Zéker als het een schip betreft dat zo groot is als een cruiseschip.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Cruisevakantie

5
De F&P Icon heeft een tank in de cpap, maar zonder deksel. Dus klotsen zou water op de verwarmingsplaat kunnen bezorgen.

De F&P wordt wel afgesloten met een deksel, maar het zou mij niets verbazen als er water tussen het deksel en de tank de cpap in zou kunnen lopen. Hoewel een Cruiseschip stevig genoeg moet zijn.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Cruisevakantie

6
Op het bakje zitten rubber afdichtingsringen, die worden door de deksel aangedrukt zodat de nodige afsluiting ontstaat. Ik denk dat je daar geen zorgen over hoeft te hebben

Inderdaad verwacht ik dat je wel wakker bent als er zo erge golfslag is dat het eroverklotste....

Re: Cruisevakantie

11
klienteam schreef:Dank voor alle reakties. Ik kan nu met een gerust hart gaan varen.
Ik vind cruisen te gek maar dit wordt de eerste keer met apparaat.
Weer een nieuwe uitdaging.
Ik stuur u een PB.
Philips Respironics System One REMstar Pro C-Flex+; verwarmde luchtbevochtiger
Philips Respironics verwarmde slang - stand 2
ResMed AirFit P10 Nasal Pillows for Her
druk: 9cm H2O CFlex: x2
diagnose 12-2015: 62 AHi; 30 dagen 0,7 :)
gebruik: 8 uur/nacht

Re: Cruisevakantie

12
inmiddels ben ik terug van een geweldige cruise met het hele gezin en het is super goed gegaan.
De hutbediende was heel behulpzaam en bracht gelijk een jerrycan met gedestilleerd water, verder kon ik mijn slangenhengel en apparaat laten staan.
We hadden het eerder over het water in de bak of dat geen problemen gaf. Iemand zei als het echt storm slaap je toch niet.
De eerste nacht hebben we dus STORM gehad, de golven waren meters hoog en sloegen tegen het schip.
Geen problemen met het water, ik werd wakker toen de storm om ong. 2 uur ging liggen. Hoe bedoel je het ging goed.
Een niet onbelangrijk gegeven; mijn ademstops zijn nooit zo laag geweest als tijdens de cruise.Hoogste is 4 geweest, terwijl ik thuis blij ben als het niet hoger dan 8 wordt.

Re: Cruisevakantie

13
De hutbediende was heel behulpzaam en bracht gelijk een jerrycan met gedestilleerd water, verder kon ik mijn slangenhengel en apparaat laten staan.
Dank voor het verslag. Ook voor mij wordt het dus een 1e cruise met CPAP. De jerrycan met gedestilleerd water is een hele goede. En bracht de vriendelijke steward ook een verlengsnoer of was dat niet nodig? En nu maar weer wennen aan de boodschappen en de afwas enzo. :wink:
Philips Respironics System One REMstar Pro C-Flex+; verwarmde luchtbevochtiger
Philips Respironics verwarmde slang - stand 2
ResMed AirFit P10 Nasal Pillows for Her
druk: 9cm H2O CFlex: x2
diagnose 12-2015: 62 AHi; 30 dagen 0,7 :)
gebruik: 8 uur/nacht

Re: Cruisevakantie

14
Verlengsnoer had ik zelf meegenomen, tip, zorg wel dat hij vrij lang is, bij mij ging het net. Altijd handig voor de andere apparaten want niet veel 220 volt contacten. Mocht alles laten liggen, gelijk een tip gegeven, werkt altijd.

Heel veel plezier op de cruise. Als u net zo veel geniet als ik gedaan heb gaat het zeker lukken.

Re: Cruisevakantie

16
klienteam schreef:Verlengsnoer had ik zelf meegenomen, tip, zorg wel dat hij vrij lang is, bij mij ging het net. Altijd handig voor de andere apparaten want niet veel 220 volt contacten. Mocht alles laten liggen, gelijk een tip gegeven, werkt altijd..
Dank voor het antwoord! Ik heb nu toch maar contact opgenomen met Holland America. En uiteraard ben ik niet de eerste en enige, want ze wisten direct waar ik over sprak. Het apparaat is nu "aangemeld" bij onze boeking en ik ontvang ook nog een digitaal formulier. Ik ga er dus van uit dat er een verlengsnoer in de hut klaarligt. In het ergste geval moet ik op de bank slapen, die staat dichter bij het stopcontact. Een amerikaanse HAL passagier rekende met mij uit dat 8,5 meter een mooi lengte zou zijn en dat vind ik toch een beetje erg veel om mee te sjouwen in mijn CPAP tas..... En wat de tip betreft, dat doen wij ook altijd direct in het begin, voor de koffers en de rest. En ik herhaal dat tijdens de reis; er wordt heel hard voor gewerkt. En fijn dat u zo'n goede vakantie heeft gehad met het hele gezin.
Philips Respironics System One REMstar Pro C-Flex+; verwarmde luchtbevochtiger
Philips Respironics verwarmde slang - stand 2
ResMed AirFit P10 Nasal Pillows for Her
druk: 9cm H2O CFlex: x2
diagnose 12-2015: 62 AHi; 30 dagen 0,7 :)
gebruik: 8 uur/nacht