Polysomnografie interpreteren

1
Ik mag vrijdag naar tandarts voor MRA, eindelijk. OSAS wegens teruggetrokken kin en te grote tong.
Heb nu ook eindelijk resultaat van slaaponderzoek in mijn bezit. Wie kan me helpen dit te begrijpen?

BMI 20.8
ESS /24
Slaaplatentie 25 min
REM-latentie 0.5 min
Slaapefficiëntie 38.6
Slaapfasering:
N1 26.4%
N2 51 %
N3 10.1 %
REM 12.5 %

Arousal-ontwaakindex 11.6
Apneu/hypopneu-index 9
PLMS arousal 1.1

Alvast bedankt

Superenthousiast en blij om MRA te krijgen en hopelijk minder gesnurk en beter uitgerust :D

Re: Polysomnografie interpreteren

4
Voor uitleg van een polysomnografie moet je bij je arts zijn. Wij zijn daarvoor niet gekwalificeerd.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Polysomnografie interpreteren

5
Cindy schreef:Ik mag vrijdag naar tandarts voor MRA, eindelijk. OSAS wegens teruggetrokken kin en te grote tong.
Heb nu ook eindelijk resultaat van slaaponderzoek in mijn bezit. Wie kan me helpen dit te begrijpen?

BMI 20.8
ESS /24
Slaaplatentie 25 min
REM-latentie 0.5 min
Slaapefficiëntie 38.6
Slaapfasering:
N1 26.4%
N2 51 %
N3 10.1 %
REM 12.5 %

Arousal-ontwaakindex 11.6
Apneu/hypopneu-index 9
PLMS arousal 1.1

Alvast bedankt

Superenthousiast en blij om MRA te krijgen en hopelijk minder gesnurk en beter uitgerust :D
Voor zover ik het weet:
Bmi - body mass index. Verhouding lengte gewicht. 20.8 lijkt me keurig.
N1 tm n3 en rem zijn de slaap fases. Volgens mij is n3 de gezonde diepe slaap
Arousal is het (bijna) wakker worden door een apneu of hypopneu
De index hiervan is het gemiddelde per uur.
De ahi idem, is ook per uur, je hebt dus bij deze meting gemddeld 9 apneus en of hypopneus gehad in een uur.

Volgens mij staat er op de site van de vereniging en hier op het forum ergens een uitgebreide woordenlijst met betekenis en uitleg.

Bij een ahi van 9 wordt er gesproken over lichte osas.

Succes bij het begin van je therapie, ik hoop dat je de mra snel zult krijgen, dat je je vlug beter zult voelen.

Patrick