Re: wat is nou van wat ?? abneu en de lichamelijke klachten.

1
Volgens mij heb je die vragen ook hier al gesteld wat betreft de lichamelijke klachten.
http://www.apneuvereniging.nl/forum/vie ... =62&t=9951

En wat betreft de CPAP en het wennen er aan, geef het de tijd. Ieder uur dat je er me slaap is winst.
Je kunt ook eerst overdag de CPAP op en aan zetten wanneer je bijvoorbeeld tv kijkt of een boek leest. Dan kun je dat even ervaren voor je er mee gaat slapen. Zo heb ik het gedaan, en dat heeft min erg geholpen.

Sterkte, Fons

Re: wat is nou van wat ?? abneu en de lichamelijke klachten.

2
Wat Fons al zegt: geef het tijd. Het probleem is niet in één nacht ontstaan en zal ook niet in één nacht verdwijnen.
Wen eerst eens aan het masker, zorg dat je het bij jou passende exemplaar en de juiste druk hebt gevonden. Slaap er dan eens een half jaartje mee. Pas dan kun je bezien wat er overblijft van je klachten en daar eventueel mee verder gaan.
Je zult zien dat veel, met een beetje geluk heel veel, dan al verdwenen is. Niet alleen omdat het door de apneu komt maar ook doordat jij je (hopelijk) beter gaat voelen en daardoor actiever kunt worden. Ook dat zal je helpen.

Succes.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: wat is nou van wat ?? abneu en de lichamelijke klachten.

3
Hi Loes,

Over je lichamelijke klachten kan ik niets zinnigs zeggen maar ik sluit me aan bij Fons en Agnes, geef het de tijd, echt het went na een tijdje en wat Fons ook schreef: ga overdag met cpap liggen op bed tv kijken of boek lezen, zo bouwde ik het in het begin op, wennen aan het masker en de druk, elk uur is winst. Ik gebruik de cpap nu bijna 9 weken, soms nog een lastige nacht ertussen waarbij ik het masker afgooi, maar uiteindelijk voel ik zo'n verschil overdag, dat die uurtjes zonder cpap meer kwaad dan goed doen. Succes!

gr.Gea

Re: wat is nou van wat ?? abneu en de lichamelijke klachten.

4
Hallo Loes. ..
Hou vol een geef je eraan over. Ik slaap inmiddels ook zes weken met een cpap en ik ben er dolgelukkig mee. Mijn apneus zijn als.sneeuw voor de zo'n verdwenen. Ik had een score van >30. Dus ernstige apneu. Vanaf de tweede nacht zit ik nu nog steeds tussen 0.0 en 0.5. Ik voel me iedere.dag een klein stukje vooruit gaan. Was ik na vier weken nog aan het instorten om 3 uur smiddags. Nu gebeurd het me na half zes s avonds. Ik heb meer energie.en mijn benen en voeten enigen doen niet meer zo een.pijn. Dus het werkt echt. Denk aan overgave omdat het gewoon levensreddend is

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk