Re: gevoelige neusholtes

1
Hoi Loes
o-moe-loes schreef:Vraagje , ik heb nog maar 2 hele nachten met neus/mond masker op geslapen,
en ik had altijd al snel geïrriteerde neus slijmvliezen , maar nu doet overdag door m,n neus ademen zelfs zeer .
Ik spoelde af en toe al wel met zout water oplossing van Keltisch zeezout, nu is dat echt geen doen,
Want doet echt heel zeer en trekt door naar m,n voorhoofd en oren waar ook overdag een druk gevoel in is .
wie weet raad , voor mijn slecht doorbloedde koude gevoelige neus .
Ik had hetzelfde probleem. Voor mij helpt een neusspray op basis van Fluticason prima. Die krijg ik op recept via mijn huisarts. Ik gebruik de goedkope versie maar voor anderen werkt de Amavys neusspray beter. Dit moet je zelf ervaren. Daarnaast spoel ik alleen als het nodig is met een neusdouche en inderdaad met Keltisch zout. Ik merk echter dat ik, als ik daar te lang mee door ga, ik juist erg gevoelige slijmvliezen krijg.

Groetjes, Thea

Re: gevoelige neusholtes

2
Ha loes
o-moe-loes schreef:Owh Thea , wat geweldig dat jij weer gelijk antwoord waarvoor dank , nou ja , ik s,avonds druppelen met een pipetje met zout water , in de hoop dat m,n neus open bleef met neuskap op , maar daardoor is het dus juist erger geworden realiseer ik me nu . bedankt hoor voor je antwoord...groet loes.
Even ter informatie. Ik gebruik dus inderdaad een neusdouche. Heel anders dan een druppelpipetje met zout water. Bij mij gaat er 500 ml door mijn neus heen en dat werkt bij problemen prima. Echter bij langdurig gebruik krijg ik ook hier een omgekeerd effect.

Groetjes, Thea