een jaar verder, een update!

1
Gisteren Vivisol op bezoek gehad, jaarlijkse check van het apparaat. Dat bracht me op het idee om maar weer eens een update te delen.

Ik kan stellen dat de behandeling goed verloopt. AHI gem. onder de 3, ben 100% therapietrouw (duhhh), geen problemen met maskers, slangen en apparaat, lig per nacht gemiddeld 7u en 40min aangesloten (en ga er nu van uit dat dit ook is wat het lichaam vraagt, uitslapen is er niet meer bij dus...).

Dan de rest.
Fysiek merk ik dat de het stap voor stap beter gaat. Ik heb meer weerstand tegen fysieke inspanningen. Waren de eerste maanden nog lastig, een dagje tuin leverde 2 dagen herstelperiode op, merk ik nu dat ik meer inspanning kan leveren tegenover kortere/minder hersteltijd. Dat noem ik vooruitgang.

Geestelijk gaat het me minder af.
Natuurlijk kan ik aansluiten in de rij met overige forumleden die ook problemen ondervinden met 1. korte termijn geheugen, 2. concentratie en 3. het opnemen van nieuwe dingen. Dat eerste is op te lossen met lijstjes (en erg veel losse papiertjes op mijn bureau zag ik bij het opruimen.. :grinning: ) maar in een maatschappij/beroep (IT) waar continue ontwikkelen een steeds belangrijker goed wordt vind ik de laatste 2 erg lastig. Als voorbeeld, voor mijn werk moet ik bepaalde certificering halen, dit zijn webbased/online trainingen met daar direct achteraan een examen. Dat is (nog steeds) ontzettend lastig en gelukkig kan ik nog meerdere pogingen doen en op enig moment lukt het dan wel, maar mocht de situatie veranderen en bijv. dat het in 1x of max. 2x moet dan voorzie ik problemen.

Ik weet natuurlijk dat tijd een heelmeester is, ik zoek hier ook niet de oplossing maar wil het ff van me afschrijven.
Tips natuurlijk welkom.... ':)
Resmed Airsense 10, Airfit P10, AHI 66
Druk: 8.6 cmWK, EPR: 1cmWK

Re: een jaar verder, een update!

2
Herkenbaar die dingen,
Inmiddels ook bijna een jaar verder en als ingenieur is verminderde concentratie en verminderd kortetermijngeheugen niet handig.
Ik heb er ook geen remedie voor op dit moment, anders dan ontzettend je best doen om de zooi op de rit te houden af en toe en dat kost best wat energie.

Re: een jaar verder, een update!

3
probleem is wel dat op het werk het idee is dat je weer "normaal" je werk kan doen. Dus enig meedenken is er niet bij, dit leidt er natuurlijk toe dat ik 's avonds helemaal naar de kl*ten ben, 's morgens wel weer fit maar aan einde van de week is de pijp wel uit.

De vraag is nu hoelang ik dit vol kan houden zonder:
a. mezelf te kort te doen en
b. zonder risico voor een eventuele demotie/mogelijk ontslag....

Kan zeggen, spannende tijden bij mij op dat gebied.
Resmed Airsense 10, Airfit P10, AHI 66
Druk: 8.6 cmWK, EPR: 1cmWK

Re: een jaar verder, een update!

4
Willem,
Ik weet niet of je in de positie verkeert dat je op een open en eerlijke manier met collega's en leidinggevenden kunt spreken over dit soort zaken. Ik kan me voorstellen dat je dit als een drempel ervaart, maar mijn ervaring leert me dat mensen in elk geval wel rekening met je houden waar nodig. Ik ben zelf normaal ook iemand van niet lullen maar poetsen, maar als je lange tijd alleen maar over grenzen gaat, dan zit je jezelf alleen maar in de weg. Je werkgever moet ook begrijpen dat je deze medische conditie hebt en dat je op zich goed kunt functioneren maar dat niet altijd alles van een leien dakje gaat.

Misschien zelfs even een keer een gesprek (desnoods eerst telefonisch om te peilen of hij/zij weet wat Apneu inhoud) met de bedrijfsarts aanvragen.

In ieder geval is het wel iets waarvan mijn collega's en leidinggevende wel weten dat ik het heb, dat maakt het ook makkelijker uit te leggen als ik bijvoorbeeld een slechte nacht heb gehad.

De openheid lijkt soms niet goed te voelen, maar achteraf levert deze je vaak meer op dan je op voorhand kunt inschatten. En als je werkgever je op basis daarvan een oor probeert aan te naaien heb je een klote-werkgever die je sowieso beter kwijt dan rijk kunt zijn.

Groet, Berend.

Re: een jaar verder, een update!

5
BerendS schreef: 29 aug 2019, 15:17
En als je werkgever je op basis daarvan een oor probeert aan te naaien heb je een klote-werkgever die je sowieso beter kwijt dan rijk kunt zijn.

Groet, Berend.
Dit is de situatie waarin ik me bevind.....
Openheid heb ik altijd gegeven, collega's nooit een probleem, maar management wel.

Zoals ik al schreef, spannende tijden. Ben druk bezig met opbouw/veiligstellen van mijn personeelsdossier.
Resmed Airsense 10, Airfit P10, AHI 66
Druk: 8.6 cmWK, EPR: 1cmWK