Apneu en Migraine.

1
Net heeft die @#$%migraine weer eens een lekker hotelnachtje met dinertje vooraf met mijn vrouw verpest.
Tegen de tijd dat ik een beetje opgeknapt was hoefden we niet meer weg.

Is er een bekende relatie tussen apneu en migraine?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Apneu en Migraine.

2
Hoi Menno

Mensen met apneu hebben wel vaker hoofdpijn maar de link met migraine is nergens echt beschreven. Ik kan me wel voorstellen dat die mogelijk is. Ik had migraine voor ik een hersenvliesontsteking kreeg. In het proces daarna in de genezingsfase werd bij mij ook apneu vastgesteld en ben ik met de CPAP begonnen. Of het door de CPAP komt weet ik niet maar ik heb nog maar zeer zelden een migraine aanval.

Groetjes, Thea

Re: Apneu en Migraine.

3
Ik had vaak om de zes weken een aanval van zeer sterke hoofdpijn. Het begon vrijwel altijd vlak boven of achter de ogen en hield vaak drie dagen achterelkaar aan. Na het gebruik van de cpap heb ik dit nog zelden en als het komt dan vaak maar één dag.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Apneu en Migraine.

4
Het vreemde is: bij mij was het andersom.
Jaren geen aanval meer gehad, en in de vijf weken dat ik nu het masker gebruik, één keer aura gehad, maar de aanval kunnen onderdrukken, en gister dus een echte oud-Hollandsche migraineaanval.

Inderdaad of er iemand op mijn oogbal was gaan staan en zich tegen mijn schedel af zette. [upside]
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Apneu en Migraine.

5
Hoi Menno

Als dit doorzet niet afwachten maar contact opnemen. Dit kun je echt niet gebruiken. Ik heb sinds het gebruik van de CPAP nog maar één keer aura's gehad maar zeker niet door migraine maar een andere oorzaak. Nu met de griep wel forse hoofdpijnen met een ernstig bandgevoel maar toch anders dan de migraine. Nu komt het door de ernstige bloeddruk dalingen waardoor ik ook veelvuldig flauwval. Naarmate de koorts zakt wordt dit ook geleidelijk aan beter.

Groetjes, Thea