Slaapendoscopie tijdens gebruik CPAP

1
Maandag ga ik weer voor een slaapendoscopie. De zoveelste. De diagnose slaapapneu is in 2004 gesteld en ondanks allerlei vormen van behandeling (CPAP, BPAP, MRA, combinatie daarvan, operaties, 20 kg afvallen, enz..) ben ik therapie-resistent en heb ik nog steeds een AHI > 30 terwijl ik de CPAP gebruik. Nu wil mijn KNO-arts een slaapendoscopie doen, terwijl ik mijn CPAP gebruik. Om zo te zien waar het mis gaat tijdens de slaap rond de tongbasis en strottenklepje. Dit schijnt nieuw te zijn. Ik had er nog niet eerder van gehoord. Wie weet hier meer van of heeft een dergelijke slaapendoscopie al ondergaan?

Groet, Jan

Re: Slaapendoscopie tijdens gebruik CPAP

2
Dit is idd niet de gebruikelijke slaapendoscopie, maar gezien je verhaal zeker niet onlogisch.
Het is misschien iets onpraktischer voor een kno-arts om met cpap op te gaan kijken, maar ik vind het in jou geval echt wel belangrijk.
Ondanks therapie nog een ahi >30 is niet gewoon en goed dat er op deze manier verder gekeken wordt.

Ben erg benieuwd naar wat eruit komt, maar temeer nog wat de oplossing gaat worden.