duizelig/hyper door hoger hemoglobine?

1
Goedemorgen, ik zit een beetje met een probleem.
De laatste maanden word ik wat hyperventilerend wakker in de ochtend en het kost me moeite dat weer weg te krijgen gaande de dag, ik heb dat eerder gehad toen heeft men mijn cpap van 8,0 naar 7,0 gezet, dat hielp goed.
Nu heb ik sinds een jaar een nieuwe nier, erg blij mee, maar het lijkt erop dat met het beter worden van de bloeduitslagen, het slapen problematischer wordt.
Het is voornamelijk het HB in het bloed wat nu beter is.
Cpap toch maar wat lager laten zetten? ik heb het idee dat ik veel te veel zuurstof opdoe nu.
Dank voor het meedenken.

Re: duizelig/hyper door hoger hemoglobine?

2
Hoi Grijs, wat goed dat je een nieuwe nier hebt gekregen, kan mij voorstellen dat je blij bent.

Wat ik in jouw vorige berichten, heb niet alles teruggelezen, niet terug kan vinden is wat voor merk cpap je gebruikt?

Misschien kan een druk verlaging bij het uitademen al een oplossing zijn?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: duizelig/hyper door hoger hemoglobine?

4
ResMed noemt dat EPR. Alle recente modellen zijn hiermee uitgerust. U heeft niet het model apparaat benoemd, dus ik kan u geen link naar de handleiding sturen, maar u kunt uw papieren kopie erop naslaan.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: duizelig/hyper door hoger hemoglobine?

6
Ok, dit is een wat ouder model. Als deze van EPR voorzien is dan staat "EPR" vermeld rechtsonder in het paneeltje waar de "Start/Stop" knop is geplaatst.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i