inhibin

1
Een maand geleden was ik naar de dokter geweest ivm kramp in mijn kuiten.

Omdat die cpap zo goed aansloeg verdwenen ook die klachten tot een paar dagen geleden toen heb ik een inhibin genomen .

Sliep goed vannacht met cpap en was ook meer relaxed.

Nog maar even goed gekeken en wat ik niet wist is dat het een spierverslapper was .

In combinatie met die apneu dus wellicht geen goed idee .

Vandaag heb ik ook onwaarschijnlijk moeie en warm aanvoelende benen .

Ook voel ik allemaal kleine spiertjes bewegen in mijn kuit , een vreemde gewaarwording .

Ik loop te rotzooien he ?

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: inhibin

2
Robin,
Was er iets aan de hand een paar dagen geleden dat je opeens weer last kreeg van kramp in de benen?

Zuurstof tekort door apneu wreekt zich het eerst waar het in de nacht niet nodig is. De benen zijn in de nachtelijke uren niet nodig.

Daar zal dan zuurstof vandaan worden gehaald en dat kan kramp veroorzaken.

Let dus goed op wat de bijwerkingen zijn van medicijnen.

Misschien is het handig om een soort dagboek bij te houden waar je bijzonderheden in noteert die eventueel plaats vonden op de dag daarvoor?

Dan kun je misschien een verklaring vinden voor gebeurtenissen in de nacht.


Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: inhibin

3
Hoi Robin,

Heb jij geen RLS of PLMS?
Als je een slaaponderzoek met ook plakkers op je benen hebt gehad dan is dat wel vast gelegd.
Vraag het je arts maar eens.

Zelf heb ik het ook en slik daar nu medicijnen voor.
Dit is het middel Pramipexol.

Ook kan het zo zijn dat je krampen krijgt door zuurstofdaling in je bloed.
Als je zuurstof daling hebt dan krijgt als eerst je benen minder zuurstof omdat je organen dan voor gaan.

Waar RLS of PLMS door komt is nog niet helemaal duidelijk, maar wel wordt gedacht dat je dan een dopamine tekort hebt.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: inhibin

4
Bij mij is het juist andersom. Ik had jouw klachten ook, maar nu ik de cpap gebruik gaat het beter. Ik had veel krampen in de benen maar ook op andere plekken van het lichaam...

Re: inhibin

5
Gewoon hart verwarmend deze reacties , mensen helpen elkaar waarachtig het bestaat nog bedankt hiervoor .

ja ik hou elke dag sinds een maand een dagboekje bij .

die vermoeide benen ja daar begon het eigenlijk allemaal mee .

de laatste paar dagen heb ik kortdurend even geslapen zonder masker wellicht dat ik daardoor die krampen kreeg .

het lastige in deze is dat het zo ongrijpbaar is , te kort aan mineralen , apneu, temperatuur , stress ?

Blijft gissen , wat ik wel weet is dat ik 3 weken geen last had en nu lijkt de ellende zoveel te herhalen .

Afain blijven slapen met cpap , bewegen gezond eten ,goed dag nacht ritme dan móet het een keer overgaan .

nogmaals bedankt voor tips en reacties .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: inhibin

6
Hallo Robin, hoe aanlokkelijk ook, altijd bij elk slaap moment je masker op en cpap aan.

Ook al lijkt het beter te gaan. Ook op vakantie, daar waar het mogelijk is altijd met de cpap aan en masker op.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: inhibin

10
Robin, als je net gestart bent met de therapie met de cpap, dan komt er soms een terugval na verloop van tijd.

Soms na een paar weken, soms nooit, maar wij noemen dat hier de zes weken dip.

Je lichaam heeft altijd adrenaline aangemaakt om te overleven en dat is nu niet meer nodig.
Het afkicken hiervan kan voor een terugval zorgen die soms een week of zoiets kan duren.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: inhibin

11
Ruud J, schreef: Soms na een paar weken, soms nooit, maar wij noemen dat hier de zes weken dip.

Je lichaam heeft altijd adrenaline aangemaakt om te overleven en dat is nu niet meer nodig.
Het afkicken hiervan kan voor een terugval zorgen die soms een week of zoiets kan duren.

Groet RuudJ
Iemand heeft die naam verzonnen en hij blijft steeds weer opduiken. Het is gewoon een dip die sommige mensen nooit krijgen en anderen vroeger of later wel.

Groetjes, Thea